7/30/2011

الله الله لمشارى راشد وحبه لمصر و الأزهر



 الله الله ياربى 
الله الله و من قلبى 
 على اتوضى كده من نيلها 
وقام صلى الفجر و لف فى مصر و حواليها 
الله الله  على الأزهر 
الله الله الله أكبر
أم الدنيا كمان و اكثر لو قلت اوصفها انا مش هاأنصفها و اكفيها 
*****
ياريحين على مصر مين يبعت سلامى فى كلمتين يا أهل الله
  مشتاق لناسها الطيبين و دى ياما فيها مخلصين يا ماشاء الله
و فى أزهر العلماء تقدر تقول ماتشاء
 دا أنا و الله بأدعى لهم رب السماء قولوا آمين ان شاء الله

*****
 الله الله ياربى 
الله الله و من قلبى 
 على اتوضى كده من نيلها 
وقام صلى الفجر و لف فى مصر و حواليها 
الله الله  على الأزهر 
الله الله الله أكبر
أم الدنيا كمان و اكثر لو قلت اوصفها انا مش هاأنصفها و اكفيها 

*****

مصر اللى زارها الخليل سيدنا ابراهيم و نهار وليل مشى فيها  
فيها استجاب رب العباد لما دعاه موسى الكليم عاش فيها
و السيده العذراء اجتازت الصحراء خطاويها 
  واللى كبر على ارضها يوسف نبى و صديق  و حماها الله

*****

 الله الله ياربى 
الله الله و من قلبى 
 على اتوضى كده من نيلها 
وقام صلى الفجر و لف فى مصر و حواليها 
الله الله  على الأزهر 
الله الله الله أكبر
أم الدنيا كمان و اكثر لو قلت اوصفها انا مش هاأنصفها و اكفيها 

*****

و قالوا لى عنها كلام خلانى اقول ياسلام  دا أنا ياللى
 لفيت سنين و سنين فى بلاد كتير تانيين و تمللى
الآقى ناس بتقول جمالها غير معقول واهو بان لى 
حسيت وانا بين اهلها بحاجات تخلى العقل يطير 
*****

 الله الله ياربى 
الله الله و من قلبى 
 على اتوضى كده من نيلها 
وقام صلى الفجر و لف فى مصر و حواليها 
الله الله  على الأزهر 
الله الله الله أكبر
أم الدنيا كمان و اكثر لو قلت اوصفها انا مش هاأنصفها و اكفيها 



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكرا لكل من ترك تعليقا

إبحث فى الويب مع جوجل

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

التسجيل

ادخل بريدك الإلكترونى و احصل على احدث المواضيع:

Delivered by FeedBurner