2/17/2013

أغنية علامك لكاظم الساهر... رائعة

كلمات الأغنيه

علامك يابعد عمري علامك
طوّلت بدلالك وبخصامك
علامك بايع العشرة وناسي 
وإنت سلوة همومي وناسي
إرجع يا أعز أهلي وناسي
وحسسني بمحبتك وإهتمامك

وقفت وبالحجر عالباب أرامي
طالب شوفتك يا أسمر و رامي
صرت شوقي أنا بحبك و رامي
كتبت أشعار واشعاري بغرامك 

علامك يابعد عمري علامك
طوّلت بدلالك وبخصامك
وقفت أرمي الورد فوق الشبابيك
إفتح بابك وقلي شكوش بيك 
أنا حبك وحيدك منك وبيك
أنا ميت ويحييني غرامك

علامك يابعد عمري علامك 
طوّلت بدلالك وخصامك 

الموال: كلمات علي الإمارة

أنا بعضي على بعضي ترامى
وفي كل الدروب دمي ترامى
ترى مني سراباً أم ترى ما
أنا شيخ ولي روح صبية


معانى الكلمات 
علامك: ليه
عالباب أرامي: انظر و انتظر 
طالب شوفتك يا أسمر و رامي: رامى يعنى راغب فيها
صرت شوقي أنا بحبك و رامي: اصبحت اكتب اشعار فى حبك مثل امير الشعراء احمد شوقى و الشاعر الكبير احمد رامى. 



شكرا لكم
منال رأفت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكرا لكل من ترك تعليقا

إبحث فى الويب مع جوجل

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

التسجيل

ادخل بريدك الإلكترونى و احصل على احدث المواضيع:

Delivered by FeedBurner