5/17/2013

كلمات أغنية أحيانا ... لهاني شاكر

تأملات فى الأغنية
هذه الأغنية حالة من حالات اليأس الذى يتمكن من الأنسان المجروح فيجد نفسه يريد التخلص من احساسه بالحب و الإشتياق لحبيبه, و يشعر بأنه يريد تحطيم كل شئ جميل قدمه لمن يحب.
و لكنه يرجع و يبقى على من يحب.
فهكذا يكون الحبيب لا يستطيع إيذاء من يحب مهما بلغت به درجة الألم و اليأس فالحب هو الأبقى.


كلمات أغنية أحيانا


أحيانا ... 
ببقي مش عايزك نهائي
وأبقى نفسي أكون فدائي
وأنسف الحب اللي فيا
وأطلب الموت لاشتياقي 

أحيانا ...
ببقي شايفك نار في دمى
و بقى عايش كل همى
انو أفوق منك يا وهمى
وأتولد لحظة فراقي 

ببقي نفسي أهد كل قصور بنيتها عشان خسارة تسكنيها
وأبقى نفسي كل فرحة وهبتها لك تبقى دمعة تحزنيها 


بس لسه اليأس ما تمكنش منى
يعني لسه برضه باقي ...

******
أحيانا ...
تبقى أغلى أمنياتي 
إني أنسى ذكرياتي
وأني أشيلك من حياتي
وأشترى عمرى اللي باقي 

أحيانا ...
ببقى مش عايز تحدى 
وانت عايشة الدنيا ضدى
امحي بغرورك وهدى
بس إلا كبريائي 

ببقى نفسي أهد كل قصور بنيتها عشان خسارة تسكنيها
وأبقى نفسي كل فرحة وهبتها لك تبقى دمعة تحزنيها 


بس لسه اليأس ما تمكنش منى
يعني لسه برضه باقي ...





شكرا لكم
منال رأفت  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكرا لكل من ترك تعليقا

إبحث فى الويب مع جوجل

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

التسجيل

ادخل بريدك الإلكترونى و احصل على احدث المواضيع:

Delivered by FeedBurner