8/22/2012

خى خى للموسيقار الأجيال محمد عبد الوهاب ... لهواة الطرب الأصيل

من أروع و أرق ما غنى موسيقار الأجيال كلمات و لحنا و أداء رائع و صادق و بسيط.

خى خى حبيبى ليه قاسى ليه يا خى 
قلبى قلبى خوفى عليه و أعمل إيه يا خى

أمانه إن كنت تقابله تقوله الفرح ناسينى 
و قوله يشاور عقله و ينسى يوم و يجينى

و حلفه بويلى من نهارى و ليلى 
آه يابا    آه يابا


الموال

أمانه لو يسألك فى البعد عن حالى
تحكى له على اللى جرى و اللى بيجرى لى
و قوله صاحبك حبيبك من ضناه جالى
و فات معايا كلام من الحلو الغالى 
يهز قلب الحجر لو يفهمه الخالى
آه يابا    آه يابا



*****
يا فايت قلبى على نار حبى
أنا مش قادر عليك أنا 
شوف من إمتى أنا لك و إنت
دايما شاغل يومى بسنه

الشوق خلانى أبعت لك مرسال الروح و العين 
عاوزين يشوفونى بقابلك و أرتاح م الفكر يومين
يا تجينى يا تقولى أروح لك يا تقول أروح منك فين

*****
أمانه إن كنت تقابله تقوله الفرح ناسينى 
و قوله يشاور عقله و ينسى يوم و يجينى

و حلفه بويلى من نهارى و ليلى 
آه يابا آه يابا




شكرا لكم
منال رأفت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكرا لكل من ترك تعليقا

إبحث فى الويب مع جوجل

Custom Search

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

التسجيل

ادخل بريدك الإلكترونى و احصل على احدث المواضيع:

Delivered by FeedBurner